onsdag, december 27, 2006

Tjejsnack v. 46-51

Woops!
Ser att det var obscent länge sedan jag skrev något här.
Tänkte börja med en liten mjukstart och gå igenom några av de senaste veckornas tjejsnack.

Vecka 51
· Vem firar du jul med?
Mor, bror och mormor.
· Vad önskar du dig i julklapp?
Jag önskar mig en ny riktig BH, en kaffebryggare och en trådlös telefon.
· Tror du på tomten?
Naturligtvis.
· Hur ser din julafton ut hemma hos dig/i din familj?
Ganska sparsmakad. Inte särskilt mycket julpynt, lite vegetarisk julmat och massa choklad.
· Brukar du julbaka? Om ja, vad?
Nej. Men i år har jag faktiskt bakat både lussebullar och marsipanfigurer.


Vecka 50
· Lyssnar du ofta på musik?
Ja. Flera timmar varje dag.
· Vilken/vad är din favorit inom musik? (Artist, skiva, mp3, musikstil, vad som helst!)
Jag lyssnar mest på postpunk, electro, batcave. The Fall, Vitalic, The Knife, The Tiny, Radiohead. Folk brukar kalla mig gothare, men det vet jag inte om det stämmer egentligen. Tror det mest beror på att jag har svarta kläder, svart hår och sirligt smink.
· Sjunger du eller spelar du något instrument, och i så fall vad?
Sjunger gärna och spelade cello ett helt år när jag var elva.
· Om du har träffat någon artist, vilken/vilka?
Jag har träffat några stycken. Det bästa var nog när jag och några till intervjuade Bobby Conn efter deras konsert på Södra Teatern och de följde med oss ut och festade hela natten.
Mitt pinsammaste är att jag som liten tös åkte med i Sha-Booms turnéfolkvagn (!) ca 200 meter till den Folkets Park där de skulle spela samma kväll. Vi hade ingen aning att det var dom och gjorde oss lite lustiga över Sha-Booms spelning. Tssk.
· Om du fick vara vilken artist som helst, vem skulle du vara då?
Oj. Dita Von Teese kanske. Dels för att hon är snygg, har ett coolt jobb och dessutom dejtar hon Marilyn Manson.


Vecka 49
· Hur skulle du beskriva din inredningsstil? (Lägg gärna in en bild från ditt hem)
Tror inte att jag har någon inredningsstil. Sparsmakat kanske.
· Hur mycket pengar spenderar du varje månad på inredningsdetaljer?
0 kr. Är inte ett dugg intresserad.
· Ditt bästa inredningstips?
Böcker. Bra, intressanta och snygga.
· Vilken är den värsta inredningstabben du gjort?
För mycket på väggarna.
· Vad vill du helst ha till ditt hem just nu?
Jag är ganska nöjd.


Vecka 48
· Har du några husdjur?
Nej. Både jag och min sambo är allergiska mot det enda djur vi skulle kunna tänka oss. Katt.
· Vad har du haft för husdjur?
Hundar och katter.
· Vad hette ditt första husdjur?
Linda. Hon var en blandning mellan Pyrenéer och New Foundlandshund. Gigantisk och jättesnäll. Hon brukade dra min barnvagn.
· Vad har du alltid velat ha för djur?
Hmm. Ett lejon kanske. Fast jag tror inte att det skulle trivas hos mig. Kanske om jag bodde på savannen.
· Om du fick vara ett djur i ditt nästa liv, vad skulle du då vara?
Katt. Lätt. Softa, äta, sova, leka, gosa och göra som jag vill.


Vecka 47
· Hur såg du ut när du var liten? (Lägg gärna in foto)
Jag har inget digitalt foto från när jag var liten, och heller ingen scanner - tyvärr. Men jag såg ganska exakt ut som nu fast lite mindre och med långt hår.
· Vad var din favorit lek/leksak?
Jag älskade att leka med postkitet. Man fick stämplar, kuvert, frimärken och sånt. Och att skriva listor.
· Vem var din/dina bästa kompis/kompisar?
Jag flyttade ganska mycket men min första kompis hette Maria. Min bästa kompis heter Jonna och vi har varit bästisar sedan mellanstadiet, trots att vi inte har bott på samma ställe sedan högstadiet.
· Berätta om nåt speciellt barndomsbus eller barndomsminne du gjorde som liten!
Jag brukade rymma. Eller snarare gå ut på äventyr. Det resulterade ofta i polisjakter...
· Hur mycket vägde du och hur lång var du när du föddes?
Jag vägde 2980 gram och var 49 centimeter lång. Precis under medel.


Vecka 46
· Hur ofta går du på café?
Mycket oftare förr. Men kanske en gång i veckan i alla fall.
· Vad köper du oftast när du fikar?
En kaffe latte. No more, no less.
· Favoritcaféet?
Edenborgs i Gamla Stan.
· Vad föredrar du; kaffe, te eller varm choklad?
Kaffe. Fast jag dricker gärna te också, Earl Grey. Men bara hemma.
· Hur mycket pengar lägger du ner varje månad på att fika?
Kanske en hundralapp...