onsdag, april 26, 2006

Tjejsnack, vecka 17


Läsvanor:
1. Läser du mycket?
Inte så mycket längre. Läste hur mycket som helst när jag var yngre, men nu blir det mest studentlitteratur. Däremot är jag bibliofil, dvs jag älskar böcker.
2. Nämn tre av dina favoritböcker
Förvandlingen - Franz Kafka, Naiv, Super - Erlend Loe, Mästaren och Margarita - Michail Bulgakov
3. Har du någon gång funderat på att skriva själv?
Absolut. Jag har så där en tre böcker på gång i detta nu. Problemet är bara att hitta tid och ro.
4. Är du med i någon bokcirkel/bokklubb?
Eftersom jag har jobbat som bl a skolbibliotekarie har jag t om startat bokcirklar. Men ingen just nu.
5. Köper du oftast pocket eller inbundet?
Bra fråga. Pocket om det är till mig själv, boken är ny och jag har inte läst den än. Inbunden om det är en bok jag läst tidigare, en författare jag absolut gillar och/eller jag vill ställa ut boken i bokhyllan. Bokhyllor är nog det viktigaste och snyggaste man har i sitt hem.